Olejek magnezowy – łatwy sposób na uzupełnianie magnezu przez skórę

Magnez nazywany jest często pierwiastkiem życia. Badania wskazują, że odpowiedzialny jest za bardzo wiele kluczowych procesów zachodzących w naszych komórkach. Jego braki w organizmie zazwyczaj szybko dają nieprzyjemne objawy w postaci bólów głowy, drgania powiek czy skurczów mięśni. Długotrwały, niski poziom tego pierwiastka może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych.

Zadania magnezu w organizmie

Magnez ma za zadanie regulowanie wielu funkcji w naszym organizmie. Do najważniejszych zalicza się jego udział w przemianie materii oraz regulację pracy układu nerwowego i krążenia. Bierze liczny udział w procesach trawiennych i pomaga w przyswajaniu składników odżywczych. Odpowiada za procesy krzepnięcia krwi i gojenia ran. Obniża poziom złego cholesterolu w organizmie i wykazuje działanie przeciwzapalne. Jest niezbędny do tworzenia prawidłowego układu kostnego, szczególnie u dzieci i osób starszych.

Przyswajalność magnezu

Jak widać magnez to wyjątkowo cenny pierwiastek, a większość z nas ma jego znaczne niedobory. Dodatkowym problemem jest to, że z jedzenia nie przyswaja on się najlepiej. Nawet osoby, które dbają o swoją dietę i spożywają odpowiednie ilości warzyw, owoców, kasz i orzechów mogą mieć niedobory tego pierwiastka. Oblicza się, że przeciętna przyswajalność z posiłków wynosi nie więcej niż 60-70%. W najtrudniejszej sytuacji są osoby, które na co dzień odżywiają się przetworzoną żywnością i unikają spożywania świeżych warzyw i owoców w postaci surówek czy soków.

Braki magnezu – jak je uzupełniać?

Skąd w takim razie czerpać brakujące zasoby magnezu? Jest co najmniej kilka sposobów, które warto rozważyć. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem to zakupienie i przyjmowanie preparatów z magnezem w formie tabletek. Niestety, nie jest to rozwiązanie doskonałe, ponieważ aby przyniosło oczekiwane rezultaty musimy dawkować go długo i w niewielkich dawkach. Podobnie działa picie wód leczniczych z wysoką zawartością magnezu.

Innym rozwiązaniem jest zażywanie kąpieli w roztworach z solami magnezu. Jest to skuteczny sposób na przyswajanie magnezu przez skórę. Jednak ze względu na koszty takich zabiegów, raczej nie jest często spotykany.

Olejek magnezowy – transdermalne uzupełnianie niedoborów magnezu

Ostatnim i bardzo skutecznym sposobem jest zastosowanie olejku magnezowego. Dostępny jest on najczęściej w postaci płynu do rozprowadzania na skórze lub w wygodnej formie sprayu magnezowego. Najlepiej wcierać go w skórę po kąpieli. Po jego zastosowaniu na skórze pozostaje cienka, tłustawa warstwa, która szybko ulega wchłonięciu. Olejek magnezowy – to zdecydowanie najłatwiejszy i najzdrowszy sposób na uzupełnienie jonów magnezu w naszym organizmie!

Kobieta zdjęcie utworzone przez cookie_studio - pl.freepik.com